Przedmiotowy system oceniania dla:
- pracowni technicznej,
- pracowni
elektrycznej
1. Ocenie podlegają umiejętności i wiadomości ujęte w planie metodycznym nauczyciela.
2. Wykaz
umiejętności i wiadomości (z uwzględnieniem poziomów wymagań programowych)
podany
jest do wiadomości uczniów i
rodziców na początku każdego roku szkolnego.
3.
Ocenie w danym
semestrze roku szkolnego podlegają umiejętności i wiadomości
ucznia
zaprezentowane poprzez:
- co najmniej jedną odpowiedź ustną;
- udzielenie odpowiedzi na pytania zawarte na kartkówkach;
- odpowiedzi na pytania sprawdzające przygotowanie do zajęć;
- sprawozdania z wykonania ćwiczeń laboratoryjnych (dotyczy pracowni);
-
4
oceny z samodzielnego wykonania zadań, weryfikacji wyników,
wnioskowania na
podstawie
wyników;
- ćwiczenia kontrolne;
- umiejętności praktyczne;
- działania praktyczne;
-
wykonanie co
najmniej jednej pracy modelowo-konstrukcyjnej związanej z treściami
kształcenia.
4.
Uczeń może uzyskać
ocenę pozytywną semestralną lub końcoworoczną jeśli przystąpił do wykonania
wszystkich zadań praktycznych.
5. Kryteria oceny umiejętności i wiadomości są następujące:
- odpowiedź ustna
a) celująca - bezbłędna, samodzielna, wyczerpująca i w
części wykraczająca poza treści
programowe;
b) bardzo dobra -
bezbłędna, samodzielna, wyczerpująca;
c) dobra -
bezbłędna, samodzielna i niepełna;
d) dostateczna - odtwórcza, niepełna, przy pomocy nauczyciela;
e) dopuszczająca - odtwórcza, niepełna, przy wydatnej pomocy nauczyciela.
- odpowiedź pisemna (kryterium punktowe)
a) bardzo dobra - 100-90% punktów;
b) dobra - 90-70% punktów;
c) dostateczna - 70-50% punktów;
d) dopuszczająca - 50-40% punktów.
- test wyboru
a) celujący - 100% punktów, rozwiązanie bezbłędne;
b) bardzo dobry - 100-90% punktów;
c) dobry - 90-75% punktów;
d) dostateczny - 75-60% punktów;
e) dopuszczający - 60-50% punktów.
- projekt
przy ocenianiu projektu brane są przede wszystkim pod uwagę:
• przebieg obliczeń;
• dobór wielkości z tablic i norm;
• wykonanie rysunków warsztatowych;
• technologiczność konstrukcji.
- celujący - projekt spełniający wyżej wymienione wymogi i zawierający
rozwiązania innowacyjne rozwiązania.
- bardzo dobry - projekt spełniający wyżej wymienione wymogi;
- dobry - projekt spełniający 3 z wyżej wymienionych wymogów;
- dostateczny - projekt spełniający 2 z wyżej wymienionych wymogów;
- dopuszczający - projekt spełniający l z wyżej wymienionych wymogów;
- sprawozdanie
a) celujące - bezbłędne, samodzielne, wyczerpujące i w części wykraczająca poza treści programowe;
b) bardzo dobre - bezbłędne, samodzielne, wyczerpujące;
c) dobre - bezbłędne, samodzielne i niepełne;
d) dostateczne - odtwórcze, niepełne, uzupełnione przy pomocy nauczyciela;
e) dopuszczające - odtwórcze, niepełne, wykonane i uzupełnione przy wydatnej pomocy
nauczyciela.
- ćwiczenie kontrolne
a) celujące - bezbłędne, samodzielne, wyczerpujące i w części wykraczające poza
treści programowe;
b) bardzo dobre - bezbłędne, samodzielne, wyczerpujące;
c) dobre - bezbłędne, samodzielne i niepełne;
d) dostateczne - odtwórcze, niepełne, wykonane przy pomocy nauczyciela;
e) dopuszczające - odtwórcze, niepełne, wykonane przy wydatnej pomocy nauczyciela.
6. Uzyskane stopnie szkolne stanowią podstawę oceny
semestralnej (z różną wagą). Największą wagę
w ocenie semestralnej mają oceny za
umiejętności praktyczne i ćwiczenia kontrolne. Następnie brane
są pod uwagę oceny za:
- odpowiedzi ustne;
- projekty; jeśli występują
- prace pisemne; jeśli występują
- sprawozdania. jeśli występują
7. Warunki poprawy stopni szkolnych:
- wykonanie w ustalonym terminie zaległych ćwiczeń i ćwiczeń kontrolnych;
- poprawa w ustalonym terminie:
a) projektów;
b) sprawozdań.
8.
W
przypadku uzyskania przez ucznia oceny niedostatecznej za I semestr warunkiem
zaliczenia jest
wykonanie
zaległych ćwiczeń, ćwiczeń kontrolnych i prac projektowych oraz poprawa
sprawozdań do
30
kwietnia.
9.
Warunkiem
uzyskania przez ucznia pozytywnej oceny semestralnej w przypadku niewykonania
ćwiczeń,
ćwiczeń kontrolnych, sprawozdań i projektów, na skutek nieobecności
usprawiedliwionych .
jest wykonanie
zaległych ćwiczeń, prac i sprawozdań.