Przedmiotowy system oceniania dla:

-     pracowni technicznej,
-  pracowni elektrycznej

  

1.   Ocenie podlegają umiejętności i wiadomości ujęte w planie metodycznym nauczyciela.

2.   Wykaz umiejętności i wiadomości (z uwzględnieniem poziomów wymagań programowych) podany
jest do wiadomości uczniów i rodziców na początku każdego roku szkolnego.

3.             Ocenie   w   danym   semestrze   roku   szkolnego   podlegają   umiejętności   i   wiadomości   ucznia
zaprezentowane poprzez:

 

-         co najmniej jedną odpowiedź ustną;

-         udzielenie odpowiedzi na pytania zawarte na kartkówkach;

-         odpowiedzi na pytania sprawdzające przygotowanie do zajęć;

-         sprawozdania z wykonania ćwiczeń laboratoryjnych (dotyczy pracowni);

-         4 oceny z samodzielnego  wykonania zadań,  weryfikacji  wyników,  wnioskowania  na
podstawie wyników;

-         ćwiczenia kontrolne;

-         umiejętności praktyczne;

-         działania praktyczne;

-         wykonanie  co   najmniej  jednej   pracy  modelowo-konstrukcyjnej   związanej   z  treściami
kształcenia.

 

4.             Uczeń może uzyskać ocenę pozytywną semestralną lub końcoworoczną jeśli przystąpił do wykonania
wszystkich zadań praktycznych.

5.             Kryteria oceny umiejętności i wiadomości są następujące:

-     odpowiedź ustna

a)    celująca - bezbłędna, samodzielna, wyczerpująca i w części wykraczająca poza treści
programowe;

b)   bardzo dobra - bezbłędna, samodzielna, wyczerpująca;
                    c)  dobra - bezbłędna, samodzielna i niepełna;

d)             dostateczna - odtwórcza, niepełna, przy pomocy nauczyciela;

e)              dopuszczająca - odtwórcza, niepełna, przy wydatnej pomocy nauczyciela.

-     odpowiedź pisemna (kryterium punktowe)

a)              bardzo dobra             - 100-90% punktów;

b)             dobra                        - 90-70% punktów;

c)              dostateczna                - 70-50% punktów;

d)             dopuszczająca           - 50-40% punktów.

-     test wyboru

a)      celujący                     - 100% punktów, rozwiązanie bezbłędne;

b)             bardzo dobry            - 100-90% punktów;

c)      dobry                        - 90-75% punktów;

d)             dostateczny               - 75-60% punktów;

e)      dopuszczający           - 60-50% punktów.


-     projekt

przy ocenianiu projektu brane są przede wszystkim pod uwagę:

         przebieg obliczeń;

         dobór wielkości z tablic i norm;

         wykonanie rysunków warsztatowych;

         technologiczność konstrukcji.

-      celujący                     - projekt spełniający wyżej wymienione wymogi i zawierający

rozwiązania innowacyjne rozwiązania.

-            bardzo dobry             - projekt spełniający wyżej wymienione wymogi;

-            dobry                           - projekt spełniający 3 z wyżej wymienionych wymogów;

-            dostateczny                  - projekt spełniający 2 z wyżej wymienionych wymogów;

-            dopuszczający              - projekt spełniający l z wyżej wymienionych wymogów;

-     sprawozdanie

a)  celujące            - bezbłędne, samodzielne, wyczerpujące i w części wykraczająca poza treści programowe;

b)            bardzo dobre   - bezbłędne, samodzielne, wyczerpujące;

c)            dobre                - bezbłędne, samodzielne i niepełne;

d)            dostateczne      - odtwórcze, niepełne, uzupełnione przy pomocy nauczyciela;

e)  dopuszczające   - odtwórcze, niepełne, wykonane i uzupełnione przy wydatnej pomocy

nauczyciela.

-     ćwiczenie kontrolne

a)  celujące            - bezbłędne, samodzielne, wyczerpujące i w części wykraczające poza

treści programowe;

b)       bardzo dobre     - bezbłędne, samodzielne, wyczerpujące;

c)       dobre                  - bezbłędne, samodzielne i niepełne;

d)       dostateczne       - odtwórcze, niepełne, wykonane przy pomocy nauczyciela;

e)       dopuszczające  - odtwórcze, niepełne, wykonane przy wydatnej pomocy nauczyciela.

6.   Uzyskane stopnie szkolne stanowią podstawę oceny semestralnej (z różną wagą). Największą wagę
w ocenie semestralnej mają oceny za umiejętności praktyczne i ćwiczenia kontrolne. Następnie brane
są pod uwagę oceny za:

-          odpowiedzi ustne;

-          projekty;                    jeśli występują

-          prace pisemne;         jeśli występują

-          sprawozdania.           jeśli występują

7.   Warunki poprawy stopni szkolnych:

-          wykonanie w ustalonym terminie zaległych ćwiczeń i ćwiczeń kontrolnych;

-          poprawa w ustalonym terminie:

 

a)             projektów;

b)            sprawozdań.

 

8.      W przypadku uzyskania przez ucznia oceny niedostatecznej za I semestr warunkiem zaliczenia jest
wykonanie zaległych ćwiczeń, ćwiczeń kontrolnych i prac projektowych oraz poprawa sprawozdań do
30 kwietnia.

9.      Warunkiem uzyskania przez ucznia pozytywnej oceny semestralnej w przypadku niewykonania
ćwiczeń, ćwiczeń kontrolnych, sprawozdań i projektów, na skutek nieobecności usprawiedliwionych .
jest wykonanie zaległych ćwiczeń, prac i sprawozdań.